Variabele snelheidsaandrijvingen (VSD’s) kunnenhet jaarlijkse energieverbruik van een Chiller met 30% verlagen, met een onverminderde betrouwbaarheid bij gebruik onder vele verschillende omstandigheden. Dit wordt op twee manieren bereikt:
Door de “off-design” energiebesparingen gedurende vrijwel 99% van het hoogseizoen van uw Chiller bij elkaar op te tellen, zou een YORK VSD zichzelf in maar liefst één tot drie jaar kunnen terugverdienen. Bovendienbehaalt u, maand in maand uit, jaar na jaar, enorme energiebesparingen tijdens de levensduur van de Chiller.
Levert een YORK VSD nog meer kostenbesparingen op? JA!
De YORK VSD werd speciaal ontwikkeld voor commerciële airconditioners. Sinds het concept in 1979 voor het eerst werd geïntroduceerd, hebben we meer Chillers met toerenregelaars geïnstalleerd dan alle andere Chillerfabrikanten bij elkaar. In 2004 werd een luchtgekoelde schroef Chiller met watergekoelde VSD geïntroduceerd.
In 2005 ontving Johnson Controls de Climate Protection Award van het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA). De onderscheiding was een erkenning van het toonaangevende werk en de voortdurende ontwikkeling van de technologie van elektronische toerenregelaars (VSD’s) en het enorme energiebesparende vermogen daarvan bij toepassing op Chillers.
Maar Johnson Controls biedt niet alleen meer ervaring dan iedere andere fabrikant, maar ook het grootste toepassingsgebied. Het succes van onze VSD’s is niet alleen gebaseerd op de bevindingen van theoretische tests, maar ook op praktijkomstandigheden.
Download voor meer informatie over de geschiedenis van VSD’s en centrifugaalcompressoren dit artikel uit de archieven van YORK.
In veel commerciële gebouwen zijn Chillers verantwoordelijk voor ca. 35% van het energieverbruik van een HVAC-systeem, maar met de moderne variabele snelheidsaandrijvingen (VSD’s) kunnen de jaarlijkse energiekosten van een Chiller met 30% of meer worden verlaagd. Leer in deze gratis, één uur durende webcast meer over hoe VSD’s het energieverbruik bij volle en gedeeltelijke belasting, maar ook onder “off-design” condities kunnen optimaliseren.